Pages

Labels

Ceritalah (295) Me (192) diari ibu (165) Amar (77) Pesanan (74) Resipi (74) kucing (73) Kebun Biasa2 (55) Rumah Biasa2 (46) Yg Tersirat/Tersurat (38) cerita lama (21) Jalan-jalan (20) Jodoh (18) Cucu (15) 3R (14) Puasa (11) Hawa TDS (10) Lawak sikit (9) PETUA (7) Kawan (6) Musing (6) Raya (5) Rumah WM (5) Lukislah anakku (4) Nature (4) ipoh (4) Haji (3) Migraine and I (3)

17 November 2011

Siapa nak Marconi??

Semalam, kononnya nak cipta kelainan dlm menu 'dinner'!
Kebetulan 'elbow macaroni' tu dah lama tersadai dlm pantri ...
So, saya pun masaklah 'macaroni cheese' ...
Sedihnya (~_~) ... sebab saya sorang je yg makan.
Yang lain, semua terkam nasi juga!!!
Mujur saya asingkan kuah dan makaroni tu ...
Petang tadi ... saya 'improvise left-over' makaroni tu ...
Saya jadikannya ... makaroni bakar pula ~ tambah sikit perencah, ayam, telur dll
Hingga sekarang, saya sorang juga yg makannya ...
Saya hulur sepiring kat suami, dia siap geleng kepala,
"Abang tak suka marconi!!!"
Hmmmm ... menyebutnya pun dah salah, apa lagi nak memakannya!!
"Bang, Marconi tu yg cipta radio ... ini makaroni!!"
"Apa2lah ... kejap lagi Abang nak makan nasi. La ni nak tengok Harimau Muda serang Indon.!!!"
Kesimpulannya ... keluarga saya tak suka pasta!!
(p.s. hari tu buat speghetti, pun tak layan. Siap kata mee goreng lg sedap!! Apakah saya yg x pandai masak pasta???)


Inilah Makaroni Bakar saya.  Siapa nak???


3 comments:

Granny Hani said...

Nak..kasi lebih grated cheese lagi nak.

muhaini said...

Yeay .. ada peminat! Ada keju cheddar aje Hani. Kalau tambah mozarella lg best kan!!!

Wan Meiji said...

abe balik nnt, nak spagetti olio deh. drg tu darat. kih3~