Pages

Labels

Ceritalah (295) Me (192) diari ibu (165) Amar (77) Pesanan (74) Resipi (74) kucing (73) Kebun Biasa2 (55) Rumah Biasa2 (46) Yg Tersirat/Tersurat (38) cerita lama (21) Jalan-jalan (20) Jodoh (18) Cucu (15) 3R (14) Puasa (11) Hawa TDS (10) Lawak sikit (9) PETUA (7) Kawan (6) Musing (6) Raya (5) Rumah WM (5) Lukislah anakku (4) Nature (4) ipoh (4) Haji (3) Migraine and I (3)

30 November 2011

Dulu & Sekarang ...

Dulu ... waktu saya masih muda, masih kerja & anak2 bersekolah lagi
Cuti sekolah bermakna ... balik kampung
Dan ... tinggalkan anak2 dgn nenek & datuk mereka (saya tahu mereka suka)
Tinggal kami hanya berdua ... (ha ha ha) Merdeka!!
Saya boleh 'enjoy window shopping' sepuas2nya (hobi ...)
Tak payah masak ... balik kerja 'dating' dgn suami dulu, minum petang!
Malam, 'dinner date' pula. Ada masa, bersiar ... berdua2an, macam 'couple'. Bahagia ...
(p.s. kalau rindu anak2, telefon aje ...)

Kini ... saya & suami dah 'senja', saya memang dah lama tak kerja
Cuti sekolah ... nenek kat kampung dah awal2 'booking' cucu2nya
Dah jadi 'routine' dia (kan dulu2 saya yg mulakannya ...)
Semenjak Ayah meninggal dunia ... pantang ada cuti, Mak akan bertanya
"Mana budak2 nya?" ... (-_-')
Maka ... dalam terpaksa, hantar jugalah Muaz & Amar padanya
Bila suami pergi kerja ... saya?? (hu hu hu ...)
SUNYI sesunyi sunyinya !!! (rasa2 macam pernah dengar lagu yg ada lirik macam ni ...)
Cepatlah sekolah buka semula ....
(p.s. mujur ada Milo & Kopi, penglipur lara ...)

No comments: