Pages

Labels

Ceritalah (251) Me (147) diari ibu (138) kucing (70) Resipi (67) Pesanan (63) Amar (62) Rumah Biasa2 (37) Kebun Biasa2 (35) Yg Tersirat/Tersurat (30) cerita lama (21) Jalan-jalan (17) Jodoh (17) 3R (14) Lawak sikit (9) Puasa (8) PETUA (5) Rumah WM (5) Cucu (4) Lukislah anakku (4) Haji (3) Migraine and I (3) Kawan (2) Nature (2) ipoh (2)

26 May 2017

Bila diuji ...

Lama ... teramat lama tak 'on air'
Bersawang ... berhabuk dah blog Mama nih
Bukan tak mau menulis ... tak sempat pon ye, kalau sempat ... 'line' pulak ciput yg amat, nak 'give-up' pun ya ... tapi sayang pula ... itulah!
Akhir dan awal tahun Mama dapat 2 orang cucu lagi ... cucu perempuan dua2. Seronok tak terkata ... anak menantu masa pantang ada bersama ... riuh rumah. Letih tak terasa. Sekarang masing2 jauh di mata ... hanya 'whatsup' penghibur rindu ... kadang2 kami ke tempat mereka ... melepas rindu ... itulah!
Diam tak diam ... dah nak masuk era 60 Mama dan Ayahnya ... 2 tahun lagi warga emaslah kami. Hmmm ...
Akhir April lalu Mama tiba2 diuji ... dimasukkan ke wad 4 hari ... doktor kata 'mild heart attack' ... 'Makcik (yup ... takutnya masa tu tidak terperi. Anak2 menantu semua balik ... kerisauan jelas diwajah mereka. Ayahnya lebih lah lagi ...
Apa tidaknya 'superwoman' mereka ni ... yg jarang sakit, tak ada darah tinggi, kencing manis, obesiti jauh sekali, tak reti dok diam sehari2 ... tiba2 ini. Semua termasuk Mama macam tak percaya ... itulah!
Allah snw beri peringatan tu ... ada banyak hikmah selepas itu.
Anak2 bujang Mama yg dua orang ... Mr Cool (sdg cuti semester) dan Si Bongsu (ting 2) ... semakin berdikari. Dah pandai masak, kemas rumah, basuh lipat gosok baju sendiri ... Mama dilayan bagai permaisuri. MasyaAllah ... tersentuh hati.
Itulah ... Allah snw jua yg Maha Mengetahui apa yg tersirat dan tersurat dalam setiap perjalanan hidup kita sehari2. Kitalah yg perlu memikirkannya dan memanafaatkan sisa2 hidup yg dikurniakanNYA. Alhamdulillah ...
Moga Ramadhan kali ini lebih baik dari tahun sebelumnya. Insya Allah ...
RAMADHAN KAREEM ...