Pages

Labels

Ceritalah (295) Me (192) diari ibu (165) Amar (77) Pesanan (74) Resipi (74) kucing (73) Kebun Biasa2 (55) Rumah Biasa2 (46) Yg Tersirat/Tersurat (38) cerita lama (21) Jalan-jalan (20) Jodoh (18) Cucu (15) 3R (14) Puasa (11) Hawa TDS (10) Lawak sikit (9) PETUA (7) Kawan (6) Musing (6) Raya (5) Rumah WM (5) Lukislah anakku (4) Nature (4) ipoh (4) Haji (3) Migraine and I (3)

22 January 2012

Cerita Milo ... hairan bin ajaib!!

Anda nak dengar satu cerita pelik tak???


Begini ...
Minggu lepas, saya berjaya tangkap seekor burung.
Kopi asyik ekori saya lepas tu.
Saya tahu dia nak saya 'share' main dgn dia ...
'No way' ... tangkap la sendiri!!
Dengan bangganya saya tunjuk pada Mama ...
Saya ingat masa saya letak depan Mama burung yg masih bernyawa tu ...
(adalah cedera sikit2 ... biasalah tu kan!!)
Lepas tu Kopi cuba dekat (macam nak rampas burung tu)
Saya 'warning' lah dia ... halau dia jauh sikit!
Lepas tu burung tu hilang ...
Puas saya cari ...
Nak kata Kopi yg amik, mustahil sebab saya sentiasa 'keep an eye on her' ..
Nak kata burung tu terbang lepaskan diri? ...
Milo cuba 'solve' misteri burung yg hilang.
berpandukan bulu burung yg ada ...
'No way' ... tak lepas punya! Sebab dia cedera agak teruk & mesti saya (& Kopi juga) perasan!
Nak kata Mama! Hmmm ... tak masuk akal pulak!
Dan saya dapat 'trace' bau burung tu ... 'confirm' datang dari bilik Anas yg tertutup! (tadi saya rasa pintu bilik tu cam terbuka ...)
Saya pandang Mama & tanya dia ...
Tapi Mama buat 'donno' je ...
Pastu siap hidangkan seekor ikan bakar untuk saya (Kopi pun dapat juga)
Pelik pulak Mama hari tu .... apahal tiba2 'special treat'??
Lagipun masa tu baru pukul 11.00 pg, biasa 'lunch' pukul 1.00 tghari ...
Tak kisah lah, Mama dah hidang ... hantam sajalah.
Tapi .... tapi ....
Macamana burung tu boleh hilang dalam sekelip mata ye??!!
Misteri sungguh!!

No comments: