Pages

Labels

Ceritalah (295) Me (192) diari ibu (165) Amar (77) Pesanan (74) Resipi (74) kucing (73) Kebun Biasa2 (55) Rumah Biasa2 (46) Yg Tersirat/Tersurat (38) cerita lama (21) Jalan-jalan (20) Jodoh (18) Cucu (15) 3R (14) Puasa (11) Hawa TDS (10) Lawak sikit (9) PETUA (7) Kawan (6) Musing (6) Raya (5) Rumah WM (5) Lukislah anakku (4) Nature (4) ipoh (4) Haji (3) Migraine and I (3)

17 January 2012

Bila Mama cuti kecemasan ...

Dua hari lepas, saya tiba2 pening ... pelik semacam
Semua benda dikeliling saya seperti sedang berpusing2 ... laju!!
Duduk cepat2 ... bila cuba baring, rasa 'pusing2' makin kuat ...
Panik? Saya? ... tentulah sbb ini kali pertama.
Mujurlah Amar tidak ke sekolah hari ini (kerana batuk2 & selsema ~ kebetulan?)
Alhamdulillah. Dialah yg ambilkan itu & ini, ikut suruhan saya. 
Maka, seharian saya tak boleh buat apa2. Solat pun sambil duduk je. 
Hari ni Mama cuti kecemasanan!!
~ Ambil Muaz dari sekolah! Suami uruskan
~ Makan tengahari, Muaz beli nasi goreng!!
~ Angkat kain,Muaz juga.
~ Makan malam. Suprise!!! Muaz masak !!!!!  >>> masak nasi & lauk sardin aje.
Hmm tak sangka, menjadi & sedap juga masakan anak remaja Mama ni ...
Muaz senyum lebar bila dipuji saya & Ayahnya ...
Amar pun tak mahu kalah. "Ayoh, mujur ada Adik masa Mama pening. Mama kan?" 
Panjangnya Amar doa lepas solat!
"Adik doa Mama cepat2 sihat!" 
(Mama tahu Adik & Muaz risau bila Mama tak sihat. Motivasi utk lebih jaga diri ini.)
(^_^) "Terima kasih Muaz. Terima kasih Amar."


p.s. Doa khusus saya buat anak2 setiap hari;
" Ya Allah jadikanlah anak2ku anak2 yg beriman & beramal soleh, jauhkanlah mereka dari perkara keji & mungkar, jadikanlah mereka anak2 yg mengembirakan hati kedua ibubapa, selamatkanlah mereka dunia & akhirat. Dan kembalikanlah mereka kepadaMu dalam beriman. Aminn ..." 

2 comments:

Wan Meiji said...

mujo ado hero2 tu... ^_^

muhaini said...

Muaz teruja memasak ... dah 'add' Chef sbg cita2.(^_^)