Pages

Labels

Ceritalah (295) Me (192) diari ibu (165) Amar (77) Pesanan (74) Resipi (74) kucing (73) Kebun Biasa2 (55) Rumah Biasa2 (46) Yg Tersirat/Tersurat (38) cerita lama (21) Jalan-jalan (20) Jodoh (18) Cucu (15) 3R (14) Puasa (11) Hawa TDS (10) Lawak sikit (9) PETUA (7) Kawan (6) Musing (6) Raya (5) Rumah WM (5) Lukislah anakku (4) Nature (4) ipoh (4) Haji (3) Migraine and I (3)

29 September 2011

Status ... ???

Wahai kaum wanita ...
Isteri terutamanya ...
Baik awak cek apa status awak ...
Dalam hp suami ...
Ye lah ... bila dah lebih 2 dekad kawin,
Agak2 nama kita kat atas sekali?  atau ....?
Pastu ... tempat 'name' tu, apa dia beri?
'sayang?, my wife? my love? atau ... org rumah!!!'

Ye lah ... belum kawin,
~ semua lawa, indah belaka ... 
Lepas kawin,
~ musim bulanmadu, macam disyurga ...
Dah dapat anak, 
~ yg pertama, ahhh .. lambang cinta kita!!
~ yg ke dua & seterusnya ... emaknya, abahnya!!!
Dah bermenantu, bercucu,
~ opahnya, atuknya ... 
~ opah sibuk dgn cucu, atuk dgn warga masjidnya ...

Hah ... dah cek ke belum status anda??
Saya? ... Hehe, saya buat sendiri!
Saya letak nama saya ... paling  a t a s  sekali!!
Dan 'Name'? Pun saya sendiri yg beri ...
Puashati !! (^_^)


No comments: