Pages

Labels

Ceritalah (295) Me (192) diari ibu (165) Amar (77) Pesanan (74) Resipi (74) kucing (73) Kebun Biasa2 (55) Rumah Biasa2 (46) Yg Tersirat/Tersurat (38) cerita lama (21) Jalan-jalan (20) Jodoh (18) Cucu (15) 3R (14) Puasa (11) Hawa TDS (10) Lawak sikit (9) PETUA (7) Kawan (6) Musing (6) Raya (5) Rumah WM (5) Lukislah anakku (4) Nature (4) ipoh (4) Haji (3) Migraine and I (3)

27 March 2012

SOAL HATI ...

Lagu ini suami dedikasikan khas buat saya kerana dia tidak pandai dgn kata2.
Semasa ulangtahun perkahwinan kami yg ke 5 (kini dah 29 tahun).
Jom kita hayati lirik lagu ... (p.s. saya x pandai upload U-Tubenya ... boleh tengoknya, lebih syahdu!)

Headwind - Segalanya Mungkin

Malam siang kulalui dgn debaran dihati
Pengalaman teman2 membuat ku rasa bimbang
Di dalam kehidupan
Segalanya ... berkemungkinan
Hari ini aku tahu kau tak meragui ku
Kerna telah jadi bukti ku setia pada janji
Tetapi esok hari
Tak tahu apa kan terjadi

Ku ingin pertahankan  .. sebuah kejujuran
Inginku bersamamu ke akhir hayatku
Namunku tak berani
Berjanji dengan pasti
Kita hanya merancang
Tuhan yang menentukan

Jangan kau salah mengerti
Dengan pengakuan ini
Usah disalah tafsirkan
Bukan ku tak sayang ...
Ku mahu kau menginsafi
Dalam kehidupan ini
Segala berkemungkinan
Itu terjadi ...

Lalu lirik di atas saya hayati kembali ...
Setiap kali suami berceritakan tentang kawan2 sebaya dia yg berubah hati ..
Terpaut pada wanita jauh lebih muda, ada baya anak sendiri ...
Tanpa mengira isteri orang ... lagilah anak dara sunti!
Suami cuma mengatakan, dia takut untuk mengata ... mengapa itu semua terjadi?
Mungkin ada sebabnya ... hanya yg empunya diri mengerti!
Dia takut terkena dirinya ... siapalah dapat menduga? Ini soal hati ..
Tapi ... dia mahu saya yakin, dia tak mahu itu semua terjadi.
Dia menghargai perkahwinan kami ..
Dia tidak rela kehilangan kasih sayang saya & anak2 di usia senja begini.
InsyaAllah ... dia setia!
InsyaAllah ... jawab saya!

No comments: