Pages

Labels

Ceritalah (295) Me (192) diari ibu (165) Amar (77) Pesanan (74) Resipi (74) kucing (73) Kebun Biasa2 (55) Rumah Biasa2 (46) Yg Tersirat/Tersurat (38) cerita lama (21) Jalan-jalan (20) Jodoh (18) Cucu (15) 3R (14) Puasa (11) Hawa TDS (10) Lawak sikit (9) PETUA (7) Kawan (6) Musing (6) Raya (5) Rumah WM (5) Lukislah anakku (4) Nature (4) ipoh (4) Haji (3) Migraine and I (3)

06 October 2011

Amar - Jangan beritahu

Amar ...ada saja kerenah yg mencuit hati
Terbaru, semasa saya pergi ambil dia dari sekolah (2 minggu lepas),
"Mama! Adik ada satu rahsia nak beritahu ..."
Saya angguk saja ... maklumlah sedang memandu!
"Adik kena bisik kat Mama, takut nanti ada orang dengar!"
Ha ha ha ... sambil ketawa, saya beritahu dia,
"Adik, dalam kereta ni ada Mama & Adik saja ... mana ada orang lain!"
Mesti baru belajar berbisik dgn kawan2 kat sekolah ni ...
"Ini rahsia Mama. Mesti cakap perlahan2... " 
Betul jugak ... baru macam rahsia!!
Sampai rumah, sebelum turun dari kereta, dia berbisik kat telinga saya,
"Mama! Minggu ni tak der kelas Fardhu Ain. Mama jgn beritahu Bebe & Ayoh ok!"
Siap canggkuk jari saya dgn dia lagi ... 
"Janji?" 
"Janji!" sambil dlm hati "Alahai Adik ... itu pun nak rahsia"
SAH ... benda baru belajar kat sekolah!!
~ Apa yg orang tak tahu adalah RAHSIA ~
Saya akur ... tak beritahu ayah & abangnya.
Tup Tup ... malam tu ayahnya beritahu saya,
"Amar beritahu satu rahsia ... dia pesan jangan beritahu siapa2!"
Bangga sungguh suami kerana Amar pilih dia untuk simpan rahsia.
Pagi esoknya, 
"Mama! Adik beritahu Muaz satu rahsia. Jgn beritahu Ayoh deh!!!"
Hmmmm ... (~_~')
Itulah rahsia Amar yg pertama ... 


Amar Amar ... (-_-')
Rahsia yg bukan rahsia lagi ... 
Banyak lagi Adik kena berguru ...

2 comments:

Wan Meiji said...

T_T amar.... ~

muhaini said...

Abe,Amar si penglipur lara!!