Pages

Labels

Ceritalah (295) Me (192) diari ibu (165) Amar (77) Pesanan (74) Resipi (74) kucing (73) Kebun Biasa2 (55) Rumah Biasa2 (46) Yg Tersirat/Tersurat (38) cerita lama (21) Jalan-jalan (20) Jodoh (18) Cucu (15) 3R (14) Puasa (11) Hawa TDS (10) Lawak sikit (9) PETUA (7) Kawan (6) Musing (6) Raya (5) Rumah WM (5) Lukislah anakku (4) Nature (4) ipoh (4) Haji (3) Migraine and I (3)

29 April 2012

Jangan marah ....

Suatu petang;
A: "Minggu lepas, aku buat parti hari jadi bini muda aku. Besday dia ke 26!"
B: "Wah! Baiknya mu ..."
A: "Tak buatkan dia merajuk pulak ... Lagipun dia nak 'introduce' aku kat kawan2 dia!"
B: "Kau buat kat mana?"
A: "Of coz kat Golf Club yg aku ada membership tu. Aku nak dia bangga dapat suami macam aku ... tua pun  hensem bergaya dan loaded!!"
B: "Mesti 'happening' sakan hari tu ..."
A: "Happening la sangat ...!!!"
B: "Aikk ... cam tak puas hati jer!"
A: "Ada ke patut masa aku dan bini aku sambut diaorang, ada yg tanya bini aku ... Ayah awak ke?"
B terus ketawa terbahak2 walaupun kesian lihat muka kelat sahabat baiknya apabila A memberitahu lagi,
"Bukan sorang dua! Pastu siap panggil Pakcik lagi ... 'spoil' sungguh!!"

p.s. Moral cerita: Jangan cari bini muda yg terlalu muda ... kira2lah kan. Takut nanti orang kata cam di atas, sensitif pula!!! Hua hua hua (gelak besar + padan muka)  ~ tak baik Mama!!  hehe .. 

Cerita Benar dari sumber yg boleh dipercayai!

No comments: