Pages

Labels

Ceritalah (295) Me (192) diari ibu (165) Amar (77) Pesanan (74) Resipi (74) kucing (73) Kebun Biasa2 (55) Rumah Biasa2 (46) Yg Tersirat/Tersurat (38) cerita lama (21) Jalan-jalan (20) Jodoh (18) Cucu (15) 3R (14) Puasa (11) Hawa TDS (10) Lawak sikit (9) PETUA (7) Kawan (6) Musing (6) Raya (5) Rumah WM (5) Lukislah anakku (4) Nature (4) ipoh (4) Haji (3) Migraine and I (3)

12 April 2012

Here comes Bucket List ...

Biasanya setiap kali menyambut tahun baru, pastinya juga ada resolusi tahun baru
Tapi tidak saya ... sebab
Resolusi baru saya akan dibuat pada ... setiap 12 April
Hari saya bertambah usia, semakin matang aka tua ... semakin mantop!!
Itu stail saya ...
Bila imbas kembali ... resolusi2 diri yg terpahat kemas dlm dakapan diari2
Saya gelak sendiri ...
~ Ada yg tercapai (biasaya 10% je ... huhu)
~ Ada yg diulang2 (sebab tak berjaya2 capainya ...)
~ Ada yg saya boleh buat tp asyik dok 'TUNGGU DULU ....'
~ Ada yg kena 'strike-out' terus kerana dah tak sesuai lagi ... (dgn usialah tu!)
~ Ada yg kena 'carry foward' ke tahun depannya (dgn harapan akan buat ...)
Itu antaranya ...
Tahun ini ... dihari ulangtahun kelahiran yg sudah melebihi 5 siri ni,
Tak nak buat resolusi lagi (bukan merajuk) ... tapi nak buat 'bucket list' pula!!!
Usia yg makin 'lama' ni ... masa bukan menunggu kita
Jadi nak usaha buat perkara2 yg saya suka dan idamkan, B4 I expire ...
OK ... I'm off to do 'MY BUCKET LIST'
Happy Birthday To Me .... 
(^_^)

"Ya Allah Yg Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang,
Engkau Jua Yg Maha Mengetahui apa yg tersirat dihati ini ..."

No comments: