Pages

Labels

Ceritalah (216) diari ibu (118) Me (114) Resipi (57) kucing (56) Pesanan (52) Rumah Biasa2 (31) Yg Tersirat/Tersurat (27) Kebun Biasa2 (21) cerita lama (20) Jalan-jalan (17) Jodoh (15) 3R (11) Lawak sikit (9) Puasa (7) Lukislah anakku (4) PETUA (4) Rumah WM (4) Haji (3) Migraine and I (3) ipoh (2) Nature (1)

05 April 2011

JANGAN MEMBAZIR - Pisang Nangka

Minggu lepas emak saya beri sesikat pisang nangka. Dua hari lepas tu baru teringat, dan pisang pun dah teramat ranum masaknya. Tentulah tak sesuai untuk digoreng, disira maupun dibuat pengat. Nak buat jemput-jemput, pisang ni masam sedikit. Nak buang, sayang ...  rezeki tu!!
nampak cam sedap!!

Teringat pula resepi `Banana Bread' yang saya ambil dari internet minggu sudah. `Well ... I got nothing to lose anyway. So, might as well give it a try! (fikir saya dalam bahasa omputeh... hehe).


sukanya sebab suami `like'!!
Sungguh tak disangka, percubaan pertama kali ini menghasilkan `roti pisang' yang cantik dan enak!! ... dan yang penting, suami saya suka sangat dan bila dia komen, "Sedap! Beli kat mana?" Saya sengih sampai ke telinga, bangga sungguh!!



"Tak cuba tak tahu, sudah cuba ... lagi mahu!!!"




No comments: