Pages

Labels

Ceritalah (295) Me (192) diari ibu (165) Amar (77) Pesanan (74) Resipi (74) kucing (73) Kebun Biasa2 (55) Rumah Biasa2 (46) Yg Tersirat/Tersurat (38) cerita lama (21) Jalan-jalan (20) Jodoh (18) Cucu (15) 3R (14) Puasa (11) Hawa TDS (10) Lawak sikit (9) PETUA (7) Kawan (6) Musing (6) Raya (5) Rumah WM (5) Lukislah anakku (4) Nature (4) ipoh (4) Haji (3) Migraine and I (3)

17 April 2011

JANGAN MEMBAZIR - Majalah Lama



Saya suka membaca! Hasilnya, majalah2 lama berlambak dalam setor. Hendak dibuang gitu aje, sayang pulak. Membazirkan?? Hendak dijual, nilainya tak seberapa kerana susah untuk dikitar semula (faktor kertas warna).

Cetusan idea dari `The Star'
Dilema saya terjawab melalui sebuah artikel dalam suratkhabar The Star. Terima kasih Teresa Wong, You Can Do It (Startwo, HOME :03/11/2008).

Artikel dia buat bakul kecil, tapi saya ni malas sikit. Jadi saya buat lapik pinggan/periuk dan bekas pensel aje ... dan saya beri pada kawan-kawan, sanak saudara. Sekurang-kurangnya saya tidak membazir dan dapat juga menyumbang kepada kempen `Kitar Semula'.  


"Kitar Semula" ini langkah kecil saya demi bumi tersayang yang tenat kerana pencemaran di mana-mana. Anda?


2 comments:

Puan FH said...

nani ada 1... ambik masa kt bertam dulu.. nani simpan n letak brooch.. ^_^ nway, thanks bekas yg kiut..

muhaini said...

Miss FHT, tq .. rindunya kat Ipoh!!