Pages

Labels

Ceritalah (245) Me (144) diari ibu (137) kucing (69) Amar (62) Pesanan (62) Resipi (62) Rumah Biasa2 (36) Kebun Biasa2 (33) Yg Tersirat/Tersurat (30) cerita lama (21) Jalan-jalan (17) Jodoh (17) 3R (14) Lawak sikit (9) Puasa (8) PETUA (5) Rumah WM (5) Cucu (4) Lukislah anakku (4) Haji (3) Migraine and I (3) Kawan (2) ipoh (2) Nature (1)

17 June 2017

Biskut raya Amar ...

Raya tanpa biskut raya macam tak raya kan ... bukan makan sangat pun masa raya tuh. Rendang, lemang, nasi beriani, sate, roti jala, ketupat lebih diminati. Kalau makan pon ... sebiji dua ... yg pelik tak pernah jumpa ... lebih ke arah 'curious', nak tahu rasanya. Kudapan kerepek, kacang dan maruku lebih laku lagi rasanya ... sambil borak sambil ngunyah. Siap botol atas ribaan lagi ... hahaha. Biskut raya rasanya lebih pada penghias meja ... macam lampu lip lap lip lap dan pelita2 tu juga. Macam tak sah kalu tak ada. Lepas raya lain cerita ... habuk serdak biskut raya pun berebut ... haha.
Tahun ni ... mood raya tak berapa ada. Sebabnya tahun ni anak menantu giliran belah sana pula ... terkelip2 kami berempat lah raya pertama dan kedua. Raya ketiga baru depa tiba ... itulah. Jadi Mama tak rasa nak buat itu ini macam biasa ...
Semalam si bongsu bertanya ... "Mama! Kita tak buat biskut raya ke tahun ni? Nak biskut yang Mama selalu buat tu ..."
Ayahnya pun mencelah juga ... "Buatlah biskut semperit kegemaran kanda ..." gurau nya. Mr Cool angguk setuju ... "Kami tolong. Boleh Mama?". Kesian pulak ...
Pagi tadi dapat 3 botol ... cornflakes madu, yg paling senang sekali dulu. Mama bancuh dan jaga oven jerr ... selebihnya Amar yg sudahkanya. Senyum simpul dia ... air tangan sendiri. Bangga!! 


 

No comments: